О нама

Ко је био
Атанасије Стојковић

 Вести

Стипендије и
конкурси

 Акредитовани програми

Награде

Издавачка делатност

Архива

Галерија

Линкови

Контакт




LINGVISTIKA, KNJIŽEVNOST I KULTURA IZRAŽAVANJA
Engleski jezik - Prof. Nedeljka Fabri

Cilj ovog kursa engleskog jezika u okviru Fonda Atanasije Stojkovic sticanje multikulturalne i interkulturalne kompetencije učenika kroz učenje engleskog jezika zbog sve vece internacionalizacije i globalizacije engleskog jezika. Jezik, dakle, postaje instrument za razvoj kulture i tolerancije.

Ove godine fokus kursa obuhvata tri segmenta učenja jezika pri čemu se ravnomerno obradjuju sve četiri jezičke veštine:

Kulturološki deo - razvijanje strategija za akademsko čitanje i pisanje uz usvajanje različitih pristupa usvajanja novog vokabulara, organizovanja i prezentovanja ideja i raznovrsnost istraživačkih tehnika uz pomoć udžbenika viših nivoa (CAE, Masterclass), radnih svezaka, rečnika, i audio- vizuelnog materijala dostupnog u biblioteci Fonda Atanasije Stojkovic) Teme ne korespondiraju sa gradivom srednje škole i ponekad se selektuju zavisno od interesovanja i na zahtev samih učenika;

Književni deo -samostalan istraživački pristup u obradi proze i poezije, razvijanje kritičkog mišljenja uz podsticanje kreativnosti učenika kroz različite radionice; (Literatura  dostupna u biblioteci Fonda Atanasije Stojković, korišćenje Internet izvora

Lingvistički deo - sistematski i metodičan pristup leksičkim, leksičko-gramatičkim jedinicama i gramatičkim strukturama, različite metode testiranja i vežbi; podsticanje istraživačkog rada učenika pri izradi novih testova kao priprema za takmičenje, kooperativno i individualno uz korišćenje rečnika, gramatika, testova - (First Certificate, CAE practice books dostupne u biblioteci Fonda Atansije Stojković) ili polaganje viših nivoa medjunarodno priznatih ispita poznavanja engleskog jezika u Britanskom savetu.

 



 


Spisak učenika Mitrovačke gimnazije koji su pohađali program:

1. ANDRIJA POPOVIĆ IV2
2. MONIKA ROKVIĆ IV3
3. ANJA VUČKOVIĆ IV3
4. STEFAN CRNJAKOVIĆ IV5
5. FILIP ŠAKAN IV
2
6. JELENA ŽARKO IV3
7. SOFIJA ČIČIĆ III1
8. FILIP PAJIČIĆ
III1
9. JOVANA VLADISAVLJEVIĆ
III1
10. MAJA VEJNOVIC
II4
11. MILICA MILIĆ
II1
12. NIKOLETA NINKOVIĆ
II1
13. BRANISLAVA TOMIĆ
II1
14. ČUPIĆ TIJANA
IV2
15. GRUJIĆ IVANA
IV2

Izveštaj o realizaciji programa u periodu oktobar 2008. - maj 2008.

Datum

Vreme

Broj časova

 Tema

Oktobar




04.10.2008.

10:15-11:15

1

Times Change Ready for CAE by Roy Norris

10.10.2008.

17:00-18:30

2

Talking about the past narrative tenses, past expressions

13.10.2008.

18:15-19:15

1

Writing a formal letter

16.10.2008.

17:15-19:15

2

Writing reports

20.10.2008

18:15-19:15

1

Test

31.10.2008.

18:15-19:25

1

Recognizing a star listening comprehension

Novembar

 

 

 

08.11.2008.

15:00-17:00

2

Sylvia Plath poetry

10.11.2008.

18:15-19:15

1

Grammar – useful phrases, preposition

15.11.2008.

15:00-17:00

2

Franz Kafka and Milena Jesenska literary appreciation

21.11.2008.

17:00-19:00

2

Population Crisis- geography

26.11.2008.

18:15-19:15

1

Guardian Weekly – magazine article

Decembar

 

 

 

1.12.2008.

18:15-19:15

1

Synesthesia- medicine collocations

06.12.2009.

15:00-17:15

2

A Source of Information-scientific text on senses & scents

08.12.2008.

18:15-19:15

1

Relationships and Conflicts

13.12.2008.

15:00-17:00

2

Grammar- subjunctive transformations

22.12.2008.

18:00-19:00

1

Test on transformations

25.12.2008.

15:00-16:00

1

Christmas Afternoon- literary appreciation

Februar

 

 

 

06.02.2009.

15:00-17:00

2

Multiple Intelligences Theory-pedagogy, 

14.02.2009.

15:00-17:00

2

Sleep and Memory – scientific text

21.02.2009.

15:00-17:00

2

Tattoing

18.02.2009.

15:00-17:00

2

Grammar Tests – competition tests

Mart

 

 

 

07.03.2009.

17:00-19:00

2

Flat Sharing- speaking, writing practice

14.03.2009.

15:00-17:00

2

Pop- industry – listening

21.03.2009.

15:00-17:00

2

Privacy- reading, vocabulary technology

28.03.2009.

15:00-17:00

2

Film Review – writing

30.03.2009.

17:00-19:00

2

Competitions – tests

April

 

 

 

01.04.2009.

18:00-19:15

1

Competitions – tests

11.04.2009.

15:00-17:00

2

World about us – wildlife- biology

22.04.2009.

15:00-17:00

2

Odgen Nash – poetry

24.04.2009.

18:15-19:15

1

National Geographic - translation

Maj

 

 

 

09.05.2009.

15:00-17:00

2

Modern Art – installation- translation

16.05.2009.

15:00-17:00

2

Personality and Delinquency – psychology

30.05.2009.

15:00-17:00

2

Superstitions – presentation

06.06.2009

15:00-17:00

2

Syllabus Design- questionnaires


Ukupno:

42 časa


Većina učenika je redovno pohađala kurs, osim njih troje (Sofija Čičić, Filip Pajičić i Jovana Vladisavljević) koji su prestali da pohađaju ovaj kurs u decembru 2009. Umesto njih uključila se Aleksandra Čukuranović IV2, i Nina Fat II4.


CILJ KURSA
•    sticanje međunarodni priznate komunikativne kompetencije,
•    upoznavanje učenika sa književnicima sa engleskog govornog područja i širenje opšte kulture učenika,
•    osposobljavanje učenika za rad u grupi ,
•    osposobljavanje učenika za kreativno izražavanje na stranom jeziku.

Planom i programom ovog kursa je obuhvaćena osposobljavanje učenika IV godine za polaganje Advanced English Examination za sticanje diplome Cambridge Certificate in Advanced English. Korišćen je udžbenik Ready for CAE koji sadrži niz aktivnosti usmerenih na razvoj jezičkih veština koje su potrebne za polaganje ovog ispita. Pored uobičajenih vežbi ovaj kurs uključuje sistematski pristup građenju reči i transferu registra, usvajanju kolokacija i analizi gramatičkih aspekata na višem nivou.
Kurs je proširen odlomcima iz proze i poezije autora sa engleskog govornog područja i obradom naučnih tekstova iz stranih časopisa.

METODA RADA
Komunikativni metodološki pristup, kombinovan sa audio vizuelnom metodom, koji stavlja akcenat na gramatičku preciznost i fluentnost pokazao se najboljim, iako je teško uvek postići balans između usvajanja gramatičke preciznosti i fluentnosti izražavanja.
Primenjivan je model CBI tj. content-based instruction, metodološki pristup gde se teme biraju i obrađuju tako da učenik ne uči o jeziku već o određenoj temi, pri čemu gotovo nesvesno usvaja odgovarajući vokabular i gramatičke konstrukcije. Teme su birane iz različitih udžbenika istih nivoa i internet izvora, pri čemu su učenici aktivno učestvovali u izboru tema na osnovu svojih interesovanja.
Uključivanjem tema iz književnosti učenici su se upoznali sa književnicima i pesnicima sa engleskog govornog područja, što je rezultiralo njihovom željom za daljim istraživanjem u toj oblasti (nekoliko maturskih radova je za temu imalo književa dela obrađena na ovim časovima). Ovo pokazuje da je književnost engleskog jezika bitan elemenat u učenju stranog jezika.

EVALUACIJA
Moderna metodika nastave stranog jezika okreće se potrebama učenika, njihovim stilovima i strategijama učenja, kao i različitim vrstama inteligencije učenika (multiple intelligence theory). Frontalni rad nastavnika se značajno smanjuje, a nastavnik postaje samo neko ko pomaže i prati šta su učenici usvojili pre nego što to prenesu drugim učenicima u grupi. Learner-based teaching fokusira se na ohrabrivanje učenika da slobodno izraze svoje ideje na osnovu znanja koje već poseduju iz oblasti u kojima su eksperti.
Pošto su kurs pohađali učenici II i IV godine, kooperativno učenje se pokazalo kao izuzetno efikasno i popularno, (učenici pomažu jedni drugima u usvajanju vokabulara i slično, kroz grupni rad i saradnju među grupama).
      
Rezultati na takmičenju iz engleskog jezika su bili ispod očekivanja. Naime, prevelik akcenat na temi i usmenoj komunikaciji je rezultirao manjom gramatičkom preciznošću. Učenici su znatno proširili vokabular i bili spremni za usmeni deo ispita, ali nisu uspeli da pokažu tu kompetenciju jer se nisu plasirali na usmeni deo ispita. Ipak, učenica Čukuranović Aleksandra, koja je ove godine dolazila na časove ovog kursa, je osvojila prvo mesto na Okružnom takmičenju u Sremskim Karlovcima i bila među prvih 15 na Republičkom takmičenju u Užicu (u konkurenciji od 122 učenika). Pokazalo se da je njena gramatička kompetencija bila jača od fluentnosti na usmenom delu ispita, što se moglo primetiti i tokom kursa u kome su se ostali polaznici ovog kursa osećali superiornijim u odnosu na nju u usmenoj komunikaciji.

Međutim, rezultati ovogodišnjeg prijemnog ispita na Filološki fakultet pokazuju da su učenici ipak dovoljno ovladali i gramatikom i fluentnošću. Naime, tri učenice, Grujic Ivana, Čupić Tijana i Čukuranović Aleksandra, upisale su se na Filološki fakultet sa odličnim brojem bodova (među prvih 20 upisanih studenata koji se finansiraju iz budžeta:).

ZAKLJUČAK
Raznovrsnost izvora i metodoloških pristupa, uz povremeno aktiviranje učenja kroz TPR total physical response (korišćenje pokreta) je ono što podstiče motivaciju i čini ovaj kurs zanimljivijim.

 


Назад на страницу Акредитовани програми